خانه / اخبار موسیقی / برجسته ترین نوازنده قیچک درگذشت

برجسته ترین نوازنده قیچک درگذشت

مرحوم رسول بخشی زنگشاهی برجسته‌ترین نوازنده ساز (قیچک) بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال ۹۶ به عنوان چهره برتر قیچک ایران تجلیل شد.

رسول بخشی زنگشاهی درگذشت

او دارای درجه یک هنری (معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور است. ضمن اینکه چندی پیش نیز آلبوم آثار مرحوم رسول بخش زنگی شاهی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی استان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

در پی درگذشت استاد رسول بخشی زنگشاهی سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم طی پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت سیدزاده آمده است: «درگذشت استاد رسول بخش زنگشاهی از مفاخر ارزشمند موسیقی نواحی کشور و عضو صندوق اعتباری هنر موجب تاسف و تاثر گردید. او یکی از گنجینه‌های بزرگ موسیقی ایران زمین خصوصاً استان سیستان و بلوچستان بود که در تداوم و اعتلای موسیقی خطه سیستان و بلوچستان خدمات شایانی انجام داد. بی شک نام او در تاریخ موسیقی نواحی کشور و در یاد علاقمندان موسیقی بلوچ زنده خواهد ماند.

اینجانب ضایعه درگذشت این هنرمند عزیز را به جامعه هنری کشور، دوستداران و خانواده عزیزش و هنرمندان صبور سیستان و بلوچستان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش آرزو می‌نمایم.»

حتما ببینید

اجرای مرغ سحر توسط گروه ژاپنی

آرزوی سلامتی ژاپنی ها برای شجریان با اجرای مرغ سحر

اعضای یک گروه موسیقی ژاپنی پس از اجرای اثر "مرغ سحر" با بیان جمله "زنده‌باد محمدرضا شجریان" به زبان فارسی به خسروی آواز ایران ادای احترام کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.